Kielitaidon mittaamista teknologian avulla

Millaisia mahdollisuuksia opetusteknologia tuo kielten testaamiseen?

Kielten opetuksessa arviointi tapahtuu usein pitkin matkaa. Kokeiden sijaan olen käyttänyt arviointimateriaalina niin portfolioita, esitelmiä kuin animaatioitakin. Tässä joitakin opetusteknologian tuomia mahdollisuuksia kielitaidon arviointiin!

Kokeile esimerkiksi näitä vinkkejä:
Google Drive kysely tai yhteisdokumentti: opiskelijat voivat omalla laitteellaan osallistua yhteiseen tenttiin, lopuksi ope korjaa dokkarin ja jakaa kaikille, ope- ja opiskelijaystävällistä!

Sähköinen kirja tai blogi oman kielitaidon portfoliona — hyötyä myös työnhaussa ja omat työt jäävät koulun päätyttyä opiskelijan käyttöön.

Infuse, Socrative ja Nearpod ovat mainioita työkaluja luokkahuoneeseen. Näppäriä testejä, jotka aktivoivat osallistumaan!

gFlash ja Quizlet sopivat myös itsenäiseen sanaston opetteluun ja sanavaraston testaamiseen!

Soundcloudiin tai muuhun pilvipalveluun tallennetaan näppärästi osoitus suullisesta kielitaidosta, esimerkiksi tienneuvominen tai puhelimessa asioiminen vieraalla kielellä!

Animaatiot ja videot tarjoavat autenttisen tavan osoittaa omaa osaamista ja kielitaitoa esimerkiksi asiakaspalvelutilanteessa.

20130731-221301.jpg

20130731-221308.jpg

20130731-221315.jpg

20130731-221322.jpg

20130731-221328.jpg

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s